Флаг України

Гейміфікація – це використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення дітей до вирішення проблем, адже саме під час гри діти пізнають навколишній світ, адаптуються до різноманіття людських стосунків. Її застосування в освітньому процесі є необхідною передумовою як досягнення дидактичних цілей, так і забезпечення повноцінного та всебічного розвитку здобувачів освіти.

Ми бачимо інструменти гейміфікації в улюбленій кав'ярні, коли збираємо картки, щоб отримати шосту каву в подарунок. Збирали фішки в АТБ, щоб придбати кулінарну книжку Ектора Хіменеса-Браво. Ігрові методики мотивують нас заповнити свій профіль у Facebook на 100%. На просторі Всеосвіти ми набираємо бали за проходження курсів та завантаження методичних розробок, а за ці бали можемо отримати знижку на придбання платних послуг сайту.

Прикладом гейміфікації може бути система навчання в школі магії та чаклунства Хоґвартс із всесвіту Гаррі Поттера, у якій існує 4 факультети, які фактично є командами, що сперечаються за кубок кращого факультету. Під час навчання, змагань із квідичу учні отримують бали, які накопичуються протягом навчального року. Для студентів Хоґвартса весь навчальний процес урешті-решт завершується перемогою або програшем.

У Херсонській гімназії №20 в системі виховної роботи елемент гейміфікації можна побачити, наприклад, у моніторингу участі гімназистів у загальногімназійних заходах, акціях, конкурсах та змаганнях. Найкращі класи отримують у кінці навчального року грамоту «За кращий клас гімназії». Для учнів 2(6)-Г класу існує змагання на кращих господарників у класі, під час якого гімназисти отримують бали за чергування, а переможці нагороджуються солодкими подарунками.

Популярним є вивчення географії та економіки за допомогою туристичних квестів та рольових бізнес-ігор, що допомагає не тільки розширити знання з предметів, а й розвивати креативність, активність та ініціативність дітей.

Усі ці питання педагоги Херсонської гімназії №20 розглядали 04 лютого 2021 року під час семінару «Гейміфікація в освіті. Ігрові рішення як засіб розвитку учасників освітнього процесу». Під час практичної частини заходу вчителі розробляли стратегію впровадження елементів гейміфікації на уроці та отримали практичні поради.

Пам’ятайте, що ігри не можуть замінити навчання, їх варто використовувати для підвищення ефективності та мотивації.