Флаг України
/*снег*/

Вибір професійного шляху нелегкий через те, що передбачає прийняття рішення обираючи з багатьох варіантів. А ми зараз живемо у світі безмежних можливостей, що швидко змінюється, і те, що було актуальним сьогодні, вже завтра може виявитися архаїзмом. Завдання сучасного підлітка – визначитися в умовах невизначеності.

Як відомо, успішний вибір професії в значній мірі визначає результати праці, рівень добробуту, сприяє реалізації особистісного потенціалу, а держава отримує максимальну віддачу. «Виберіть собі роботу до душі і вам не доведеться працювати жодного дня у своєму житті» – так радив вчиняти китайський мудрець Конфуцій. Якщо вибір професії молодою людиною зроблено навмання, це може вплинути на якість його навчання у виші й у певній мірі знизити конкурентоспроможність на ринку праці.

Для психологічної служби гімназії профорієнтація учнівської молоді – один із найважливіших напрямів роботи, тому з 23 по 27 листопада в закладі проведено тематичний тиждень.

У рамках тренінгу «Хочу, можу, треба» учні 3(7)-А, 3(7)-Б, 4(8)-А класів визначали мотиви вибору професійної діяльності під керівництвом Довженко М.В., практичного психолога гімназії.

Про найбільш актуальні професії на сучасному ринку праці учні 6(10)-Б, 7(11)-А та 2(6)-Б класу дізналися під час тренінгу «Настав час вибору».

Соціальним педагогом Скачок Ю.В. проведено тренінг для учнів 7(11)-х класів «Самопізнання як інструмент для створення карʼєрної та освітньої траєкторії учня». Під час заняття гімназисти навчалися технікам самопізнання та самоаналізу, ознайомилися з поняттями про тверді та мʼякі навички та їх значенням при підготовці до трудової діяльності.

Все частіше дистанційні форми роботи з дітьми інтегруються в сучасний освітній процес, що зумовлено викликами сьогодення. Тому для учнів 5(9) – 7(11)-х класів профорієнтаційні дослідження проводяться онлайн, адже підліткам це цікаво. Завдання розміщуються у Google-класах, тому найактивніші гімназисти поспішають його виконати. Для учнів 2(6) – 4(8)-х класів пройшов оnline майстер-клас «Системи комп’ютерного моделювання, проектування, програмування і візуалізації сучасного технологічного та роботехнічного обладнання» зі спеціалістами Херсонського національного технічного університету, де викладачі розповіли про особливості роботи веб-дизайнерів та програмістів 3D-принтерів.

Також у рамках тижня було організовано виставку «Самопізнання та пошук професійного шляху», де учні мали змогу отримати безліч корисних порад щодо самореалізації, самопізнання та профорієнтації, а перейшовши за допомогою QR-кодів на онлайн-ресурси, пройти анкетування та отримати миттєві результати.

Заходи з профорієнтації учнівської молоді не завершено, адже свідомий вибір професії – це результат сумлінного та систематичного пізнання та усвідомлення своїх схильностей, інтересів та мрій. Як результат – насичене, яскраве та цікаве життя.


Практичний психолог Довженко М.В.,
соціальний педагог Скачок Ю.В.