Флаг України

Педагогічний колектив Херсонської гімназії №20 у 2018-2019 н.р. плідно працює над основним завданням - дбайливо та всебічно ростити таланти, максимально долучаючись до стратегії, що задекларована в гімназійному статуті. Саме тому з 03 по 12 грудня проводився Тиждень науки, під час якого традиційно підводяться підсумки наукової діяльності педагогів та гімназистів, визначається сучасний стан і розробляються подальші шляхи розвитку інноваційної діяльності гімназії із залученням наукової еліти херсонських вишів.

Запропонований учнівському та вчительському колективам план заходів максимально широко охоплював інтереси та вподобання кожного з учасників під гаслом «Наука: крок у майбутнє». Оскільки в гімназії створені оптимальні умови для обдарованої та талановитої молоді, для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, які виявили здібності та нахили до науково-дослідницької діяльності, задля залучення до кола юних науковців проводилися тренінги, лекції, майстер-класи, уроки-практикуми, семінари, інтелектуальні ігри, альманахи, екскурсії до вишів за підтримки передових науковців міста та України. Таким чином у процесі навчальної діяльності шляхом використання інноваційних освітніх технологій педагогами здійснюється стимулювання пізнавальних інтересів, навичок наукової організації праці, домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.

Розпочався Тиждень науки у фойє гімназії: 3 грудня з 8.00 креативна група, яку очолила Судавцова Влада, міністр науки гімназійного парламенту, проводила смарт-вікторину «Я знаю більше», зацікавлюючи учнів різного віку логічними чи арифметичними задачами, загадками з метою популяризації наукових досліджень та сприяння зростанню пріоритету науки. У той же день учні 7 та 8 класів презентували науково-дослідницькі роботи «Захоплююча наука», а вчитель хімії Кожина Наталія Миколаївна провела відкритий захід для учнів 4-х класів видовищний відкритий урок під назвою «Хімія-чаклунка» із демонстрацією дослідів та задля залучення до навчання у класах хіміко-біологічного профілю.

Учитель української мови і літератури Бабич Н.А. організувала для учнів 6-Б класу «Лінгвістичний калейдоскоп», мета якого розвинути мовлення учнів, зробити його іскрометним, багатим, виразним, пробудити приспані гени національної гідності та самосвідомості, ураховуючи національний менталітет у навчальному процесі.

Учитель історії Дишлик В.М. Провів із учнями 7-В класу майстер-клас із використання мультимедійних презентацій – їх можливостей та ролі у вивченні історії. Лебідь О.В. разом з учнями 6-Б класу відтворили складний та екзотичний ритуал китайського чаювання.

Учні 10-х класів мали змогу проявити свою обізнаність у літературному процесі XX - XXI століть під час брейн-рингу, підготованого вчителем історії Коротецьким О.О. та бібліотекарем Ейсман Л.М.

Учитель математики Ткачишина І.П. з учнями 7-Б класу провела альманах «Жива математика». Гімназисти 5 та 6 класів позмагалися за звання найвправнішого в усному рахунку (конкурс «Хитрощі усного рахунку»).

Серед найяскравіших подій Тижня науки можна відзначити інтерактивну гру «Успішна кар’єри», проведену провідним фахівцем гуманітарного відділу кафедри технологічної освіти та обслуговування ХДУ Кіхтенко Світланою Сергіївною, де ознайомила майбутніх абітурієнтів із діяльністю профорієнтаційного центру «Данила», його можливостей у виявленні та розкритті індивідуальних здібностей кожної молодої людини, а також із найбільш затребуваними на ринку праці професіями.

Плідною стала робота науково-практичної конференції «Захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів наукового товариства імені Євгена Тарле», що об’єднала творчу молодь, наукових керівників та координаторів наукових робіт. Основними завданнями наукового товариства гімназистів є сприяння підвищенню престижу й популяризації наукових знань, розвиток у гімназистів пізнавальної активності, дослідницьких умінь та навичок, творчих здібностей у процесі навчальної та пошуково-дослідницької діяльності, знайомство гімназистів з методами і прийомами наукового пошуку, сприяння професійному самовизначенню гімназистів. Тож саме конференція мала практичне спрямування – поділитися досвідом із молоддю, яка вчиться, стимулювати до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи, інтелектуального, духовного розвитку. Небайдужими наставниками для молоді стали науковці вишів Херсона Бойко Л.О., Нікітенко К.С., Аверчева Н.О., Ряполова І.О., Воєвода Н.В., Кіхтенко С.С., Кузнецов С.Г., Радецька С.В., Білик А.А., Грубник О.В., Зайцев О.М., які своїми критичними зауваженнями та порадами допомогли гімназистам удосконалити наукові роботи, розвивати навички ораторського мистецтва, без якого неможливо представити свою працю перед широкою аудиторією.

На базі Народного музею гімназії для учнів 9-10 класів учитель історії Коротецький О.О. провів віртуальну екскурсію навчальними закладами Херсона 19 століття. Лебідь О.В. під час семінару для учнів 7 та 10 класів заглибилася в музейну педагогіку, її роль в історико-науковій освіті.

Соціальний педагог гімназії Скачок Ю.В. та вчитель історії Коротецький О.О. провели інтегрований урок «Конфлікти та їх розрішення», піднявши такі актуальні для сьогодення проблеми й даючи конкретні поради, як поводитися у складних чи нестандартних ситуаціях.
Не залишилися осторонь й учні початкової школи – учасники інтелектуальної гри «Ерудит – молодша ліга», які за підтримки та під керівництвом учителя Нейбергер Т.І. та заступника директора Бережної І.І. продемонстрували високий рівень підготовки у різних галузях науки та бажання змагатися за звання найсильніших у місті й у 2018/2019 н.р. ІІІ місце посіла команда 4-Б класу під назвою «Блискавка» (учитель Кривуліна Т.І.), ІІ – 4-А класу «Розумнички» (учитель Мартьянова М.А.), І місце здобула команда 4-г класу під назвою «Олімпійці» (учитель Піскоха В.С.).

«Рівень розвитку науки безпосередньо пов’язаний із рівнем розвитку країни, проведення наукових досліджень – це основа успішної кар’єри особистості», – саме до таких висновків дійшли організатори та учасники заходів.

Тиждень науки в Херсонській гімназії №20 довів, що наукова діяльність як структурна складова системи гімназійної освіти – провідний осередок наукової діяльності старшокласників. Кожен із проведених заходів засвідчив бажання та готовність молоді долучатися до лав наукової еліти Херсона та України. Бажаємо успіхів у подальшому захисті наукових робіт та, безперечно, перемог!